Організація виховної роботи в ЗНЗ

Система виховної роботи в розроблена відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Конвенціі ООН про права дитини, статуту навчального закладу, «Основних орієнтирів національного виховання учнів 1-11 класів», а також «Основних орієнтирів національного виховання учнів 1-11 класів Тернопільщини».

Особлива увага приділяється вихованню громадянина – патріота своєї держави, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків, формуванню навичок здорового способу життя.

Виходячи з цього, виховна робота спрямована на реалізацію головної проблеми, над якою працює педагогічний колектив: «Духовне становлення громадянина через самовизначення та самореалізацію як складову національного виховання».

Завданнями виховної роботи школи на сучасному етапі є:

· Набуття учнями школи соціального досвіду, формування у вихованця позиції бути гідним прийняти естафету людської духовності;
· Успадкування духовних надбань нашого народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, залучення молоді до національної і світової культури;
· Формування в учнів особистісних ознак громадян української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури.

Для реалізації цих завдань у школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, щодо втілення Програми затвердженої Міністерством освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.

Виховна робота спирається на основні орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до змістових ліній:

  • ціннісне ставлення особистості до себе
  • ціннісне ставлення особистості до сім΄ї, родини, людей
  • ціннісне ставлення особистості до праці
  • ціннісне ставлення особистості до природи
  • ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі працює 18 класних керівників 1-11 класів, педагог-організатор, практичний психолог,соціальний педагог, заступник директора з ВР, керівники гуртків.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Національно-громадянське виховання у школі реалізовується через проведення таких заходів як:

  • Шевченківські дні;
  • Тижні незалежності України та національно патріотичного виховання;
  • години спілкування та виховні години за темами: «Вивчаємо Конституцію України», «Ми - діти твої, Україно!» ,«Ми – Українці»; «Символи України» ;
  • Фестиваль патріотичної пісні,прози, поезії (2015-16 н.р. ІІ місце у номінації «Фотографія» та ІІІ місце у номінації «Малюнок»») ,
  • робота в рамках руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків», «Моя Батьківщина - Україна»;
  • відзначення свят національного календаря;
  • акції милосердя , проект «Діти – воїнам АТО»
  • відзначення Дня незалежності, Дня свободи і гідності, Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій; Дня української писемності і мови; Дня соборності та Свободи; річниці Крут, Чорнобильської трагедії, заходи щодо вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка, річниці революції Гідності, Дня Пам’яті та Примирення ; свято вишиванки;
  • «Посвята в козачата»,
  • позакласні заходи: виготовлення стіннівок, тематичні виставки та конкурси малюнків.

Не обійшли ми своєю увагою і урочисті заходи, присвячені ювілейним датам, річницям відомих видатних діячів України та світу зокрема:

  • до 200- річчя з дня народження Т.Г.Шевченка;
  • до 150- річчя від дня народження Володимира Вернадського;
  • 190- річчя від дня народження Костянтина Ушинського;
  • до 70 річниці визволення України від фашистських загарбників;
  • до 71 річчя УПА;
  • 1025-річчя хрещення Київської Русі;
  • до Дня Соборності та бою під Крутами;
  • урок-реквієм «Пам’яті Небесної сотні»;
  • Дня пам’яті жертв голодомору;
  • 64 річниці від дня загибелі генерал – хорунжого, головнокомандувача УПА Романа Шухевича;
  • до 25 річниці виведення військ з Афганістану;
  • відзначення 100-річчя створення легіону Українських січових стрільців;
  • 25- річниця створення громадсько-політичної організації Народний рух України за перебудову»;
  • відзначення 150-річчя з дня народження митрополита Василя Липківського та відзначення року Андрея Шептицького.

У школі створені стенди «Галерея слави» , «Символи України», « Вони прославили наш край»

Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту здійснюється через проведення туристсько - краєзнавчих та науково - дослідних екскурсій та подорожей містами України.

Ціннісне ставлення особистості до природи

У рамках екологічного виховання у школі відбуваються трудові екологічні десанти з благоустрою прилеглої до школи території, упорядкування клумб. В рамках акції «Заквітчаємо рідну школу» на шкільних клумбах було висаджено квіти , проведені акції «Алея випускників»,

« Годівничка» , «Чисте довкілля». За участі духовних наставників проводились екологічні реколекції з учнями та педагогами школи.

Проводяться класні години на екологічні теми , екскурсії у еколого-натуралістичний центр. Учні школи є учасники районного конкурсу екологічних агітбригад

Формування основ здорового способу життя здійснюється через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань, місячника здорового способу життя, тижня основ безпеки життєдіяльності у рамках яких відбулися тематичні бесіди, конкурси, вікторини конкурси плакатів, спортивні змагання. Кращі учні були відзначені грамотами школи. Спортивна команда учнів нашої школи є призером районних, обласних спортивних змагань з футболу.

Два роки поспіль у школі проводяться «Малі олімпійські ігри»

В школі проводяться профілактичні заходи, спрямовані на попередження алкоголізму, наркоманії серед неповнолітніх:

· зустрічі з медичними працівниками ;
· співпраця з духовними наставниками;
· бесіди, круглі столи, тренінгові заняття з питань пропаганди здорового способу життя;
· антиалкогольна та антинаркотична інформаційно-просвітницька робота з учнями;
· тематичні батьківський лекторій щодо питання негативних явищ у суспільстві.

Практичним психологом та соціальним педагогом протягом року проводяться такі заходи:

  • вивчення соціометричного статусу кожного учня школи з метою подальшої індивідуальної роботи;
  • вивчення самооцінки саморегуляції,
  • індивідуальних типологічних особливостей на основі яких здійснювалась профілактична, корекційна та консультативна робота проведення консультацій для батьків, проведення годин спілкування з учнями школи з питань пропаганди здорового способу життя, репродуктивного здоров’я;
  • Тренінгові заняття «Здоровий спосіб життя - запорука успіху»

Команда учнів нашої школи «Райдуга здоров’я» приймала активну участь у районному конкурсі агітбригад « Молодь обирає здоров’я», де посіла ІІ місце у 14-15 н.р. та І місце у 13-14 н.р..

Ціннісне ставлення особистості до себе

Морально-правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти, Всеукраїнського тижня права, тижня історії та правознавства, акції „16 днів проти насильства», конкурсу плакатів та малюнків на правову тематику батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин.

У школі постійно ведеться робота з попередження насилля, расизму та ксенофобії, виховання толерантного ставлення до людей. (16 листопада-День толерантності,

10 грудня- міжнародний день прав людини, 20 лютого- день соціальної справедливості.)

У кожному класі є куточки права , у школі створено стенд «Конвенція ООН про права дітей»

У школі створено Раду профілактики правопорушень.

За останні три роки на внутрішкільному обліку нема жодного учня. Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, за необхідності обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.

З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин проводяться рейди «Урок» , «Запізнення», ведуться щоденники обліку дисципліни на уроках, відвідування уроків кожним учнем класу. Записи у щоденниках аналізуються класними керівниками, а учні, схильні до пропусків занять без поважних причин, до порушень дисципліни та правил поведінки у школі, викликаються на бесіди до адміністрації школи. Щодня чергові учні у спеціальному журналі ведуть облік відвідування учнями навчального закладу.

Класними керівниками здійснюється психолого-педагогічний супровід та контроль за дітьми соціально-вразливих категорій.

Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників.

Також проводяться зустрічі із працівниками внутрішніх органів.

Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей

Родинно-сімейне виховання протягом навчального року здійснюється через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей. У рамках цього напрямку проводились родинні свята «Прощання з початковою школою», «Свято Букварика», «Посвята в соколята», "Мамина пісня, бабусина казка", тиждень родинного виховання , батьківські конференції, робота батьківського комітету, батьківського всеобучу, класних батьківських зборів.

Ціннісне ставлення особистості до праці

Належна увага школи приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. Учні приймають участь у трудових десантах з покращення благоустрою прилеглої до школи території. Профорієнтаційна робота ґрунтується на зв'язку з міським центром зайнятості , куди організовуються екскурсії. Класними керівниками проводилися класні години „Ким я хочу стати", „Моя майбутня професія" та ін. Практичний психолог школи проводить діагностичну, консультаційну, корекційну роботу щодо професійної визначеності випускників школи.

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, , Свято Букварика ,свято Останнього дзвоника. Учні школи з педагогами відвідують театри , виставки , музеї, бібліотеки , кіно, концерти .

Учнівське самоврядування

В школі працює організація учнівського самоврядування, яка допомагає в проведенні та організації шкільних свят, здійснює волонтерську діяльність. Лідери учнівського самоврядування беруть участь у районних семінарах лідерів учнівського самоврядування, конкурсах, проектах. Учні школи беруть постійну участь у масових заходах, що проводилися на районному рівні.

З метою активізації пізнавальних інтересів та виховання естетичних смаків було організовано відвідування театрів, музеїв, проводились екскурсії.

Спортивно-масова робота в школі планується та проводиться згідно з районними та обласними заходами, де учні школи постійно приймають участь і здобувають перемогу у спортивних змаганнях, естафетах, конкурсах.

Робота з батьками здійснюється систематично (2 рази на рік проводяться загальношкільні батьківські збори, де виступають: директор школи, його заступники, практичний психолог, медсестра, вчителі, запрошені тощо).

У 2016-2017 навчальному році планується продовжити роботу за окресленими напрямками, а також:

- ширше використовувати сучасні форми виховання;
- активізувати спільну роботу школи та батьків;
- активізувати роботу органів самоврядування;
- у виховному процесі школи і надалі впроваджувати проектну діяльність (зокрема це стосується класних проектів);
- сприяти покращенню зовнішнього вигляду учнів школи.

В організації виховної роботи школи є певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота зі шкільного самоврядування; класні керівники недостатньо забезпечені сучасною літературою з питань виховання; є необхідним поширення мережі гуртків та їх якісна робота, недостатньо ведеться робота зі створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками.

Кiлькiсть переглядiв: 1121

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.